Podsumowanie wszystkich informacji o Paper Mario: Color Splash

Paper Mario: Color Splash

Gra Roku Wii U 2016
Nintendo Wii U
5.5

Średnia Czytelników

Podsumowanie wszystkich informacji o Paper Mario: Color Splash

Podsumowanie wszystkich informacji o Paper Mario: Color Splash

W drugim dniu Nintendo Treehouse Live pokazano gameplay z Paper Mario: Color Splash i z tego względu przybyło więcej informacji o tej grze.

1. Fabuła:

W pewną burzliwą noc przychodzą do domu Mario – księżniczka Peach i Toad, i przynoszą list do wąsatego hydraulika. Okazuje się, że w tym liście znajduje się… zgięty i wyssany z kolorów inny Toad. Z tego powodu, Peach prosi o pomoc w rozwiązaniu tej tajemnicy. Mario decyduje się znaleźć kolejne ślady na Prism Island. Gdy Mario, Peach i Toad dopłynęli do wyspy, przeżyli szok po opustoszałym i częściowo wyblakłym placu. Kiedy próbowali rozkminić zagadkę, nagle na środku placu otworzył się właz, z którego wydostał się kubeł z farbą. Owy kubeł dosłownie ożywa na oczach bohaterów i wścieka się po tym, jak dostaje młotkiem Mariana. Dziwna istota przedstawia się jako Huey i staje się kompanem w czasie przygody.

2. System walki:

  • W każdej turze używa się dwóch kart z talii do wykonywania komend, które wybiera się za pomocą ekranu dotykowego Gamepada,
  • Karty można pokolorować farbą w celu zwiększenia ilości obrażeń na przeciwników, jednakże farbą należy dysponować rozważnie,
  • Są karty, które przywołują np. Shy Guye, wspierające gracza w pojedynkach,
  • Po każdym ataku, przeciwnik coraz bardziej blaknie – jest to nowy wskaźnik życia,
  • Po udanej walce dostaje się nagrody w postaci nowych kart, monet i kropel farby,
  • Zwiększa się maksymalna ilość posiadanej farby wraz z postępem w grze

3. Świat gry:

  • Po raz pierwszy w serii Paper Mario, świat gry jest w pełni złożony z papierowych modeli,
  • Tak jak w poprzednich odsłonach, młotek Mario służy do otwierania pudeł, rozwiązywania zagadek i zadawania obrażenia jeszcze przed walką,
  • Młotek również pełni funkcję pędzla, którym kolorujemy wyblakłe plamy na powierzchni, ścianach i obiektach, co nagradza monetami, kartami, farbą, bądź sekretem,
  • W grze można wycinać i wklejać elementy świata ekranem dotykowym Gamepada, aby dojść do niedostępnych miejsc,
  • Wycinanie również pomaga znaleźć Luigiego, chowającego się w wielu lokacjach,
  • Oprócz eksploracji świata i walk, można też wziąć udział w różnych minigrach np. Toad Shuffle, w którym trzeba wskazać właściwego muchomorowego ludka, posiadającego klucz do bramy,
  • Koopalingi debiutują jako bossowie w tej grze,

Dowiedziliśmy się też o kulisach powstawania Paper Mario: Color Splash i dodatkowych informacjach o zawartości gry z wywiadu przeprowadzonego przez kanał YouTubowy GameXplain. Panowie zadali kilka pytań asystentce producenta – Risa Tabata, która powiedziała m.in:

  • Pomysł na grę narodził się na spotkaniu deweloperów po wydaniu Paper Mario: Sticker Star,
  • Inspiracją przy produkcji gry był Gamepad Wii U i stylus, którym możnaby było przerzucać karty,
  • Jeden z producentów Color Splash wpadł na pomysł z farbą po tym jak zauważył, że jego dzieci zainteresowały się malowaniem,
  • Ukończenie gry zajmie 30 godzin, ale odblokowanie wszystkiego będzie trwało dłużej,
  • Brak specjalnych funkcji Miiverse poza postowaniem i publikacją zrzutów gry,
  • Jeśli ktoś woli przyciski niż ekran dotykowy, to taka opcja zostanie zaimplementowana w grze,
  • Producenci chcą odejść od elementów RPG na rzecz humoru i łamigłówek. Uważają, że seria „Mario & Luigi” już zaspokaja fabularny charakter uniwersum Mario,
  • Twórcy nie zaprzeczają zrobieniu remaka Paper Mario: The Thousand-Year Door, jeśli tylko dużo głosów od fanów dotrze do nich.

Cały wywiad możecie obejrzeć poniżej:
[iframe id=”https://youtube.com/embed/dlcNubU6bYA”]

Dodatkowo jeszcze pojawił się zwiastun:
[iframe id=”https://www.youtube.com/embed/hZTUYjNMACw”]

Po raz pierwszy sięgnął po pada na początku lat 90-tych, kiedy to gry znajdowały się w kartridżach, składały się tylko z pikseli, oraz chodziło się w dwuwymiarze, a muzyka miała mocny wydźwięk elektroniczny ze względu na moce chipów w tamtych czasach. Wtedy dostał Pegasusa i Game Boya, ale jego prawdziwa miłość do grania zaczęła się, gdy uruchomił Yoshi's Island na SNESa. Od tej pory Nintendo zyskało fana ich gier. Potem jego nowo nabyta pasja przerzuciła się na inne konsole, nie tylko te od Nintendo. Gdy nie gra, "hoduje pingwina" w blaszaku, klepie kod, ogląda magazyny popularnonaukowe, kreskówki albo dobre kino. Służy pomocą przy dodawaniu tytułów do bazy gier.

6 komentarzy

  1. 30 godzin? wow, bardzo dużo w porównaniu do pozostał gier z serii

  2. Podoba mi się. Nawet bardzo. No i te podobieństwa do Sticker Star. To musi się udać 😀

  3. Lubię papierowych Marianów i na tego też czekam. Zapowiada się ciekawie

  4. Z jednej strony wygląda bardzo ładnie, z drugiej trochę bezpłciowo. Ja należę do tych którym Sticker Star na 3DS całkiem się podobał… chciałbym jednak zobaczyć tu co innego a podobieństwa do Sticker Stara są jak najbardziej widoczne.

    Tak czy inaczej, kupuję na premierę.

  5. Zero hajpu.. jestem pewien, że gra mnie znudzi po kilku godzinach jak Sticker Star :/

Zostaw Komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zapomniałeś hasła?

X